Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Coen

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

17 November 2013 | Australië, Cairns

Hallo beste vrinden, ten eerste wil ik even melden dat Dieuwertje terug naar Nederland is gevlogen. Ze komt over 3 weken weer terug. Ze moest een of ander journaal presenteren geloof ik. Grapjeee

Onze laatste stop van de oostkust is alweer bereikt. In totaal hadden ongeveer een week de tijd voordat we op 16 november van Cairns naar Adelaide vlogen. Dit was ook wel nodig want we hadden een druk programma in en rondom Cairns. De eerste dag hebben we nog vrij gehouden zodat we Cairns een beetje konden verkennen en we moesten nog wat dingetjes regelen.

Cape Tribulation
We hadden een tour geboekt vanuit Cairns naar Cape Tribulation. Bij deze tour zat een boottocht door een rivier waar we wilde krokodillen konden spotten inbegrepen. Dit hebben we onderweg naar Cape Tribulation gedaan. Het ligt ongeveer 150km ten noorden van Cairns. We hebben 2 krokodillen gezien. Ook was er een kreekje genaamd Jeremy's Creek. In 2005 is de 5 jarige Jeremy en zijn hond daar opgegeten door een krokodil van 4,5 meter. Zijn ouders hadden een rondvaart bedrijf en Jeremy was met zijn hond bij de kreek aan het spelen. Toen de schipper dit verhaal vertelde werd de boot wel even stil.
Later in de ochtend hebben we een wandeling door het regenwoud gemaakt en smiddags zijn we bij het vakantiepark aangekomen. Erg leuke accommodatie, allemaal houten hutjes in het oudste regenwoud ter wereld. Onze hut lag ongeveer 300 meter van het strand af. Vooraf kregen we wat instructies over leguanen en slangen. Wat we moesten doen als we ze tegen kwamen, hoe ze eruit zagen, hoe groot ze waren en welke giftig waren en welke niet. Smiddags zijn we op het supermooie strand gaan liggen. Het oerwoud stopt ook werkelijk op het strand. Een vet en uniek gezicht. De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om weer van het strand en het weer te genieten. Rond 12.30 werden we opgehaald en terug naar ons hotel gebracht. Onderweg hebben we nog in een riviertje in het oerwoud gezwommen.

Atherton Tablelands
Ook dit was een jungletour. Echter duurde deze maar een dag. We begonnen de tour met een kennismakingsrondje in het touringbusje. Hierin moest ook iedereen aangeven op wat voor manier hij/zij zijn bips afveegt na het poepen. Er werd veel gelachen en ik dacht al dat het wederom een mooie dag zou worden. Vooral bij het Japanse meisje wat bijna geen engels verstond. Met vele gebaren legde ze uit hoe haar Finse vriend haar bilpartij schoon maakte. Tijdens onze eerste stop mochten we zwemmen in een rivier met watervalletjes. Er lagen erg grote steen in de rivier die een natuurlijke glijbaan vormde. Dikke shit! Daarna kregen we erg veel vers fruit en zijn we naar een grote waterval gereden. Daar hebben we ook gezwommen. We zijn de dag geëindigd bij een groot meer waarin schildpadden en pelikanen zwommen. Daar kregen we een veel lekkere koekjes en waaronder TimTams. Erg populaire chocoladekoekjes. Deze hebben we al meerdere malen geproefd:). Onze gids leerde ons nog even de TimTam slam. Warme chocolademelk door het koekje heen zuigen, jam jam.

Dagje chillen in Cairns....

Skydiven Cairns
NONDEJUUUUUUUUU!!! We zaten allebei in hetzelfde vliegtuigje. Dieuwertje vroeg haar instructeur of hij al vaak gesprongen had. Hij zei dat het ook zijn eerste keer was haha. Maar wat was het vet oooohhhh!! We maakte een vrije val van ongeveer 1 minuut. Daarna hingen we nog 3 minuten aan een parachute. Ik heb bijna de hele vlucht de parachute zelf mogen besturen:D!

Great Barrier Reef
Om 7.30 moesten we ons melden bij de haven van Cairns. We waren mooi op tijd en mochten op onze boot de Osprey. We moesten ongeveer een uur varen voordat we bij het rif waren. Onderweg hebben we wat instructies gekregen over snorkelen en duiken. Daarna mochten we eindelijk gaan snorkelen in het rif. We dachten we kijken eerst even wat we met snorkelen zien en dan beslissen we daarna of we gaan duiken. We vonden dat we met snorkelen genoeg zagen dus hebben eerst 3 uur gesnorkeld en daarna nog een keer 2 uur maar dan op een andere plek. Grote en kleine vissen in alle kleuren van de regenboog. Het gekleurde koraal was prachtig. Ik dacht nog even een mooie grote schelp mee te nemen als souvenir. Toen we bij ons hostel aankwamen bleek dat er iets in zat. We hebben hem maar achter gelaten in Cairns.

De volgende dag zijn we naar Adelaide gevlogen. De eerste dag hebben we hier fietsen gehuurd en wat door de stad gefietst. Het is een erg grote stad met 1.000.000 inwoners. Vandaag hebben we ook weer fietsen gehuurd. Ik snapte nooit zo goed waarom mensen voor de lol gingen fietsen maar ik begin dat nu enigszins te begrijpen. Vanuit het centrum is het 13km naar het strand. Dit hebben we net mooi gefietst, net een terrasje gepakt en liggen nu aan het strand in Adelaide. Youri nog een fijne verjaardag en

Tot de volgende keer maar weer!!

Latuuurrrrrrr

• 17 November 2013 - 09:51

Arent:

Hey guys,

Ik probeer telkens wel weer iets te bedenken van wat wij meemaken hier in Nenzul wat jullie dan weer makkelijk overtreft. Want in vergelijking met Nenzul stelt Australia niks voor!!! Maar eerlijk is eerlijk, nu ben ik zelfs sprakeloos!
    Heb ik gisteravond een veldmuis aangereden, komen jullie weer een krokodil tegen! Dan val je weer uit een vliegtuig! Het houdt niet op!

Nou ja, volgende verslag beter! Veel plezier, geniet er van!

• 17 November 2013 - 10:35

Jolanda:

Geweldig die mooie verhalen..great barrier rif. Mooiste wat ik toen(27) jaar geleden had gezien. Nu adelaide. Gaan jullie ook nog naar 12 apostelen ? Of richting alic spring. Heel veeeeel plezier down under. Xxxx René Jolanda

• 17 November 2013 - 10:55

Stan:

Jaloers! Rest my case..

• 17 November 2013 - 12:29

Tante Jet:

hoi saampjes,

wat een avontuur weer zeg, leuk om te lezen!
    en Coen!! ik schrok even van jou grapje haha.
    nog veel plezier en lekker genieten.

gr. Fam. v. Dommelen.

• 17 November 2013 - 15:00

Mari:

Jullie maken echt leuke dingen mee, het ene verhaal is nog spannender als het andere.
    wij zaten vanmiddag ook in spanning, de Sint kwam langs met zijn Pieten.
    Maar het was gelukkig een bekende
    Dit is natuurlijk net wat minder spectaculair als spelen met krokodillen en snorkelen in het grote rif.
    Geniet ervan en veel plezier en tot het volgende verslag.

Groetjes, Mari Erna Anouk Manon en Tim.

• 19 November 2013 - 17:49

Jeanne En Cor:

nou, ook dit was weer een avontuur. veel gezwommen en gezien onder water!
    geniet ze verder, groetjes Jeanne en Cor