Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu

Magnetic Island

Door: Coen

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

08 November 2013 | Australië, Magnetic Island

Hallo dagboek,

Na enorm te hebben genoten van Whitsundays zijn we doorgereisd naar Magnetic Island. Er zat een overnachting en een retourticket voor de Ferry naar het eiland in ons Oz experience pakket. Het is een Tropisch eiland wat ongeveer 20 minuten varen van Townsville af ligt. Er wonen ook mensen op het eiland. We moesten even wachten op de Ferry dus gingen we maar wat folders doorlezen. Ons oog viel op een advertentie: Breakfast with a Koala. dat leek ons wel iets. Dat was alleen aan de andere kant van het eiland. Daar brachten we de tweede nacht door in een YHA hostel. De eerste overnachting sliepen we in een Base Hostel. Zag er erg mooi uit allemaal. We sliepen in een 8 share room, een strandhutje aan zee. 3 Duitse dames, 3 Engelse dames, 1 Nederlandse dame en ik. Kheb heel de nacht niet geslapen. Nee grapje...

De tweede dag zijn we naar Horseshoebay gegaan. Waar ons YHA hostel is. Bij het hostel zat het park waar ook het koala ontbijt was. In dat park hielden ze ook 3 keer per dag een tour met een gids. Dat leek ons ook wel leuk en we kozen ervoor om die tour te doen in plaats van het ontbijt. Tijdens deze tour mochten we namelijk de dieren vasthouden.
De trip begon bij een zoutwaterkrokodil van 8 jaar oud, genaamd Barbie. Omdat ze er schijnbaar zo mooi uit ziet voor een krokodil. Deze mochten we vasthouden, echt vet. Daarna mochten we een Redtail Black Kaketoe vasthouden. Wanneer je zaadjes tussen je lippen klemde pakte hij ze met zijn snavel ertussenuit. Daarna gingen we naar Charlie de witte papegaai met gele kuif. Een echte herrieskupper. Vervolgens gingen we naar de Harrie de Wombat. Supergrappig beest, zoek maar eens een plaatje op Google. Familie van de koala en er leven er nog 200 van. Een ervan heette dus Harrie en zat in het park, ik had hem geaaid :D.

Vervolgens mochten we een schildpad en verschillende hagedissen vasthouden. Daarna mochten we Mathilda de Koala vasthouden en toen nog een Python. We hebben veel leuke foto's. Ook liepen we nog even langs een babykoala en grote krokodillen die te groot waren om vast te houden;). Als toetje kregen we nog een vogelspin te zien.

Na ons avontuur was dierendag nog niet afgelopen. De tour duurde 2 uur dus we hadden nog tijd om wilde Wallabies te gaan voeren in Geoffrey Bay. We hadden twee zakjes brokken gekocht en zijn met de lijnbus richting Geoffrey Bay gereden. Erg grappige beesten. In het begin zijn ze wat schuw maar daarna eten ze gewoon uit je hand. Wederom een leuke ervaring.

Daarna zijn we terug gereden en uitgestapt bij ons hostel. Ik zei tegen Dieuwertje potjandorie heb jij mijn portemonnee? "Nee, die heb ik niet". Verdikkie dan is hij net uit mijn zwembroek gevallen in de bus. We zaten op een eiland dus de bus reed steeds rondjes. Nadat de bus gedraaid had kwam hij na 10 minuten weer terug alleen dan aan de andere kant van de weg. We gingen dus maar staan wachten en hopen dat niemand hem meegenomen had. Gelukkig had een eerlijke vinder hem aan de chauffeur gegeven. De buschauffeur vroeg of het een zwarte portemonnee was met Nederlands rijbewijs, creditcard, pinpas en id kaart. Ik zei ja dat klopt. O dan die hebben we niet gevonden zei hij, met een knipoog. Oooh wat was ik blij!! Echt geluk en erg bedankt eerlijke vinder!!!

Savonds hebben we nog lekker nagenoten van de topdag en nog wat geskyped. Daarna gingen we lekker slapen in onze double room. Nadat Dieuwertje 3 wannabe kakkerlakken (of echte kakkerlakken daar zijn we nog niet echt uit) verjaagd had en ik schreeuwend toekeek gingen we lekker tukken. Nee, ze bleef er best koel onder. Had ik niet verwacht;). Sochtends werden we wakker en hadden we een nieuw huisdier in onze hut zitten. Er zat een salamander tegen het plafond.

Adios amigo's

• 08 November 2013 - 17:20

Stan:

Wederom mooi verhaalke! Die hagedissen zullen jullie in ieder geval nog wel vaker tegenkomen als jullie over een tijdje naar Azië gaan. Stikt er van de gekko's. Mooie beestjes en ze vangen ook nog eens muggen. Ideaal!
    Veel plezier nog!

• 09 November 2013 - 12:12

Thea:

Heeeeeeeeeeeeeee die Coen en Dieuwertje

Met jullie hoeven we geen medelijden te hebben, zo te lezen maken jullie fantastische dingen mee en als er dan wat tegen zit bv, busje te laat, het zand te heet, portemonnee verloren of wat beesten in de slaapkamer het wordt allemaal opgelost en het thuisfront zegt wel dat ze niet meer sponseren maar ook dat zal wel loslopen ze willen graag dat jullie een mooie reis hebben en tenslotte heb je geld en paspoort enz enz nodig om weer thuis te komen he'.
    En wat het weer hier tja wat zal ik er van zeggen, We kunnen bezuinigen op de zonnebrand fac 10 maar we geven het uit aan steeds weer kapot waaiende plu's.
    Geniet er dus nog maar ff van, wij genieten ook van jullie mooie verhalen.

Groetjes ook van John, Thea

• 11 November 2013 - 17:48

Jeanne En Cor:

Ja, niks aan toe te voegen. Superleuke verhalen en wat zien jullie veel daar aan de andere kant van de wereld. Ga zo door want wij genieten een beetje mee!

groetjes Jeanne en Cor