Queenstown, Lake Pukaki en Tekapo en Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu Queenstown, Lake Pukaki en Tekapo en Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu

Queenstown, Lake Pukaki en Tekapo en Christchurch

Door: Coen

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

17 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

We zijn 4 dagen in Queenstown geweest en hebben een leuke tijd gehad. Zaterdagochtend 12 oktober heeft Coen van de Nevis Swing gedaan. Het is de grootste schommel ter wereld. Ik hing aan een touw van 120m, op 160m hoogte viel ik naar beneden en maakte ik een hele lange zwaai. De jongens die mij vast maakten waren wat aan het ouwehoeren en de controleur zei dat de andere het helemaal niet goed had vast gemaakt. Maar dat was dus wel het geval. Toen ik boven de afgrond hing vroeg hij countdown or surprise. Ik zei wat? Klik en daar ging ik al. Het was echt een vette ervaring. De adrenaline heeft denk ik nog een half uur door m'n lijf gejaagd. Daarna zijn we bij Fergburger een hamburger wezen eten. Wanneer we langs die tent liepen, ongeacht welk tijdstip, het was daar kei druk. Wij wilden daar dus ook wel eens een burger gaan eten. We kregen een hele grote hamburger en hij smaakte verekkes! Daarna zijn we nog even wezen internetten en hebben we nog wat Bavaria en wijn gehaald. Nadat we dat opgedronken hadden gingen we de stad in om mee te doen aan de Kiwi Crawl (kroegentocht). Het was een geslaagde avond en hebben wat mensen leren kennen uit Oostenrijk, Duitsland, en Deventer. De laatste kroeg was het mooist. Bij the Winnie's ging het dak van de kroeg open en dicht waardoor je soms buiten stond en soms binnen. Zondags hebben we niet veel gedaan. Uitgeslapen en even geprobeerd een hostel te boeken voor in Sydney. Ook hebben we gekeken wat de reismogelijkheden in Australië zijn. Hoogstwaarschijnlijk gaan we dit via Oz experience doen, een hop on hop of busticket.

Nadat we savonds gegeten hadden gingen we nog even tv kijken in een lounge ruimte op de camping. Na een half uur hoorde we ineens 'goei suupke' 'ja smakt goed'. Eeej die komen volgens mij bij ons uit de buurt. Dat was inderdaad het geval Sander uit Nijnsel en Ton uit Seitert. Zij zaten toevallig op dezelfde camping. De rest van de avond hebben we gezellig met hun zitten buurten. Zij waren net aangekomen in Queenstown en wij zijn de volgende ochtend vertrokken naar Lake Pukaki. Wanneer het mooi open weer was kon je Mt Cook zien liggen, de hoogste berg van Nieuw Zeeland. Helaas was het bewolkt en zagen we alleen het blauwe meer. Daarna zijn we doorgereden naar Lake Tekapo. We hebben daar overnacht in een verlaten vissersdorpje aan Lake Alexandria. Er was niemand alleen twee Maleisische meisjes en nog een camper. Zij hadden eerst gewerkt in NZ en waren nu door het land aan het reizen. Ze sliepen in een auto en hadden voor het eerst in hun leven sneeuw gezien en geskied. Rondom onze camper liepen schapen. Snachts had het gevroren en Dieuwertje had het erg koud gehad.

De volgende ochtend was het gelukkig wel mooi weer en zijn we naar de Hot Pools gegaan. Dieuwertje had niet gedacht dat ze het die dag nog ooit zo warm zou krijgen. Smiddags zijn we doorgereden naar onze eindbestemming Christchurch. Daar zijn we nog even naar de isite gegaan om wat informatie te krijgen over de stad.

Woensdag 16 oktober zijn we gestart met het bezoeken van het Canterbury Museum. Er was van alles te zien over de geschiedenis van Nieuw Zeeland, over de Maoris en toen de Engelse kwamen. Verder stonden er veel opgezette dieren en dinosaurus skeletten. Ook een deel van het Museum ging over Antarctica. Na het museum zijn we nog even door de Botanische tuinen gewandeld. Smiddags zijn we met een gondel een berg opgegaan. Vanaf de top van de berg konden we mooi over de stad heen kijken.

Vandaag zijn we wat door Christchurch aan het rondlopen. We hebben net optredens gekeken van basisschoolkinderen en zitten nu lekker op het terras in de zon. Nu ga ik Jens even jaloers maken. We gaan vanavond bij Wendy's eten haha.

Morgen gaan we waarschijnlijk naar een open dierentuin en savonds sushi eten. En dan zit Nieuw Zeeland er voor ons al weer op. Zaterdag moeten we onze camper inleveren en vliegen we naar Sydney. Daar heeft ons mam al een hostel voor de eerste twee nachten voor ons geboekt. Dankjewel!

We hebben erg van Nieuw Zeeland genoten! Het is echt een prachtig land en voor iedereen aan te raden om er eens naartoe te gaan. De tijd is hier echt om gevlogen. We hebben erg veel zin in Australië.
Gelukkig zijn we elkaar nog steeds niet beu;) en gaan we er met een opgeheven bol naartoe.

See ya!

• 17 Oktober 2013 - 06:44

Geer:

Op naar de volgende reis Coen en Dieuwertje. Leuke verhalen lezen we hier zeg, plus de mooie foto's. En gelukkig zijn jullie elkaar nog niet beu,stel je voor dat er maar 1 naar huis komt straks. Geniet er nog van, en wij lezen de volgende verhalen weer van jullie. Groetjes van Jan en Geer.

• 17 Oktober 2013 - 10:50

Martijn En Sanne:

Hè Dieuwertje en Coen wat een leuke en stoere verhalen om te lezen!
    Heel veel plezier nog samen en geniet nog van alle dingen die komen gaan.
    Groetjes Martijn en Sanne

• 18 Oktober 2013 - 19:18

Teun:

Hee samen!

Mooi om te lezen hoe leuk jullie het hebben! Ik heb je filmpje gezien Coen... pff waaghals :)
    Wat gaat de tijd trouwens snel, jullie zijn alweer een maand weg.. Hier gaat alles zijn gangetje, niks speciaals hahah morgen Amsterdam Dance Event, daar zullen wij ons mee moeten vermaken ;)

Veel plezier nog en geniet ervan maar dat kan niet anders met zulke ervaringen!!

Groeten Kuss Teun

• 19 Oktober 2013 - 15:33

Thea:

Hallo samen !!!!!!
    Heel leuk de spannende verhalen, en wat een bofkonten zijn jullie toch om deze reis samen te mogen maken. Wat eten en drinken betreft gaat dat ook wel goed zo te lezen. Hoop voor jullie dat de volgende steden ook weer bijzondere belevenissen zult meemaken, wij lezen ze met veel genoegen.
    Goede reis verder en de groetjes.

John en Thea

• 21 Oktober 2013 - 14:16

Jeanne En Cor:

zo te lezen is het een prachtig land en jullie hebben er ook erg van genoten! En nou in Australie, dat zal ook wel de moeite waard zijn. we lezen het wel weer, veel plezier verder!
    groetjes Jeanne en Cor

• 22 Oktober 2013 - 12:51

Tante Jet:

hoi Coen en Dieuwertje,

Mooi verhaal om te lezen hoor, en leuk wat jullie alweer allemaal gezien en gedaan hebben.
    veel plezier in Australie saampjes.

groetjes Theo,Jet,Sanne en Loes.