See ya New Zealand, G'day Australia - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu See ya New Zealand, G'day Australia - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu

See ya New Zealand, G'day Australia

Door: Coen

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

24 Oktober 2013 | Australië, Byron Bay

De voorlaatste dag in Nieuw Zeeland zijn we naar een open dierentuin geweest. Dieuwertje was helemaal in haar nopjes. Vooral toen we de giraffen gingen voeren. Daarna zijn we naar een sushi restaurant gereden. Toen kon haar dag al helemaal niet meer stuk. Daarna hebben we nog een bak hokey pokey ijs gekocht. Het ijs is erg populair bij de Kiwi's maar wij vonden het niks aparts. Vanille ijs met soort suikerklontjes.

De volgende dag hebben we, met pijn in ons hart, onze ongeschonden camper ingeleverd. Het was zeer goed bevallen met de camper door Nieuw Zeeland. De afstanden zijn goed te doen en je kan gaan en staan waar je zelf wilt. Daarna zijn we afgezet op het vliegveld van Christchurch. Op het vliegveld had ik nog even tante Stien gebeld en dat vond ze prachtig. Een paar uur later zijn we naar Sydney gevlogen.

Het was warm toen we uit het vliegtuig stapten. "oooh wa fijn". Vervolgens zijn we met de trein naar ons hostel gegaan. Daar hebben we onze spullen gedumpt en zijn we meteen de stad ingegaan. Ik noemde de stad al meteen: vette Shitnie?! Echt een dikke stad. Overal mensen, heel veel mensen. Wat opviel is dat er superveel Chinezen door de stad liepen. Toen we door chinatown was het helemaal erg. We hebben die avond nog wat gedronken op een terrasje en daarna zijn we gaan slapen.

De volgende dag zijn we naar een een informatie kantoor gegaan om een hop on hop off busticket te kopen van Sydney naar Cairns. Bij het busticket van Oz experience zitten ook een aantal activiteiten. De rest van de dag zijn we door Sydney gelopen. We hebben de Harbour bridge en het Operahouse bezocht. Wat een gave stad zeg!! 'S avonds zijn we wezen uiteten bij Braza, Braziliaans BBQ restaurant, was erg lekker. Verder schijnen er hevige bosbranden te zijn in Sydney maar daar hebben wij niets van mee gekregen.

De volgende ochtend zijn we om 7 uur op de bus gestapt. Rond twee uur smiddags zijn we gearriveerd in Port Macquirie. We werden opgehaald door mensen van het hostel, ozzie pozzie, wat we geboekt hadden. Het was een erg leuk hostel helemaal Beach en surfachtig ingericht. We zijn vrijwel meteen naar het strand gelopen. Daar waren ze aan het surfen. Het waaide alleen best hard dus we hebben niet erg lang aan het strand gelegen.

Gisteren, dinsdag 22 oktober, hebben we fietsen gehuurd. Sochtends zijn we naar een stukje regenwoud gefietst. Daar hebben we een grote dikke Goanna gezien en een andere grote leguaan. Smiddags zijn we naar het Koala hospital gefietst. Daar zaten Koala's die waren aangereden, gebeten door honden of die waren verbrand. De koala's werden daar verzorgt zodat ze weer terug in het wild konden. Daarna hebben we nog even bij het zwembad gelegen en heeft Dieuwertje mij backgammon geleerd. Helaas mochten we het spel niet meenemen, ik had het graag nog veel vaker gespeeld. We hebben de dag afgesloten met een BBQ bij het hostel.

Vandaag hebben we nog wat gebackgammond en gelezen. Momenteel zijn we met de bus onderweg naar Byron Bay. Hier krijgen we morgenvroeg onze eerste surfles. Verder las ik vanmorgen dat onze familie nog een beetje groter is geworden. Gefeliciteerd Maikel en Kim!!

Groeten Coen en Dieuwertje

• 24 Oktober 2013 - 10:56

Arent:

Jullie beschrijven toch een compleet andere wereld dan waar we zo juist vandaan komen! Portugal was minder schokkend, we hebben ons prima vermaakt, op het laatst nog heerlijk gegeten, maar vooral veel bewogen, gelezen en uitgerust. Een van de weinige vakanties waar je lichter vandaan komt! Terug in Nederland toch weer even wennen. De bladeren liggen huizenhoog, het waait, het regent hard, maar er zijn gelukkig geen bosbrandjes! Die zijn hier volop in het nieuws. Aangestoken door het leger, laat ze het dan zelf ook maar gaan blussen.
    Verslavend spelletje dat backgammon. Telkens als je verliest wil je een revanche. Je kunt er uren mee doorbrengen. Succes met het surfen. Ik las hier in de krant toevallig dat de surfboards van die apparaatjes hebben waarmee ze haaien kunnen detecteren. Lijkt me wel handig! Doe Jaws de groeten van me en ben benieuwd naar de volgende belevenissen. Bijzonder dat er in Chinatown veel Chinezen waren!!!

Groeten!

• 27 Oktober 2013 - 11:18

Stan:

Nondeju wat ben ik jaloers! Super om te lezen dat jullie je zo goed vermaken. Hier is trouwens ook prima. Gisteren bij ome Marcel op feest geweest. Mooi fistje, lekker bier, geile stripper met happy end aldus de jarige.
    Blijf genieten daar!