Walvis, Pancake Rocks and Franz Jozef - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu Walvis, Pancake Rocks and Franz Jozef - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu

Walvis, Pancake Rocks and Franz Jozef

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

04 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Hoi allemaal! We waren gebleven in Kaikoura, aan de oostkust van het Zuidereiland. Op 1 oktober zouden we om 11 uur 's ochtends met een helicopter gaan Whale watchen. We moesten echter met 3 personen zijn anders werd de prijs door tweeën gedeeld en dat vonden we een beetje te duur worden. Toen we om 11.00 aan kwamen hadden ze helaas geen derde persoon gevonden. Toen konden we kiezen of we met een vliegtuigje of boot gingen, of we wachten de dag af en hopen op een derde persoon. We kozen voor het wachten en hebben wat door Kaikoura gebanjerd en daar nog wat zeehonden ontmoet. Tegen het eind van de middag zijn we teruggelopen naar het helicopterbedrijfje. Helaas nog niemand gevonden. Na nog een half uur in de zon gewacht te hebben kwam bij ons beide het YOLO gevoel omhoog. We wilden het allebei zo graag en dachten fuck it we gaan het gewoon doen. We hebben nog iets van de prijs af kunnen halen en na een mooie spreekbeurt over walvissen zaten we in de heli. Het was echt geweldig!!! We hebben 10 minuten boven een Sperm Whale (3e grootste walvis ter wereld en de grootste met tanden) van 18meter lang gehangen daarna dook hij weer onder water. Vervolgens zijn we nog over een zeehonden kolonie gevlogen en hebben we genoten van het prachtige uitzicht. Het was het wachten zeker waard.

Dezelfde avond zijn we door hele mooie landschappen verder gereden naar Hanmer Springs. De volgende dag zijn we door gereden naar de westkust naar Westport. Daar was niet zoveel te doen voor ons en we zijn via de westkust naar het zuiden gereden en hebben overnacht in Punekaiki. Deze weg behoort tot de top 10 most beautiful coastal roads. Het was dus een erg mooie weg overheen te rijden en zijn onderweg ook een aantal keer gestopt om foto's te maken. De volgende ochtend hebben we de Pancake Rocks met zijn Blow holes bezocht. Rotsen in de zee die bestonden uit laagjes (pannenkoeken). Het waaide erg hard waardoor het water erg hoog uit de rotsen omhoog kwam(blow holes). Daarna zijn we doorgereden naar Franz Jozef en hebben daar ook overnacht. De volgende dag zijn we naar een gletsjer gelopen. We zullen binnenkort weer wat foto's op de site proberen te zetten.

Houdoeee

• 04 Oktober 2013 - 10:46

Yvonne:

Ik snap jullie Yolo gevoel, het is een een super geweldige ervaring om walvis te spotten!

• 04 Oktober 2013 - 23:54

Tante Mieke:

Het is heel leuk om zo 'n beetje met jullie mee te reizen.
    Foto's die ik gezien heb zijn mooi hoor.
    Geniet er maar lekker van.
    Groetjes ome roel en tante mieke

• 05 Oktober 2013 - 23:19

Opa En Oma Biemans:

Hoi Coen en Dieuwertje,
    Jullie hebben ons zo enthousiast gemaakt met jullie mooie verhalen dat we ook zijn gaan boeken. Helaas komen we elkaar daar niet meer tegen want wij vertrekken pas in januari. Geniet nog lekker van het prachtige land en we houden jullie in de gaten !
    Veel liefs en groetjes van opa en oma Biemans

• 05 Oktober 2013 - 23:46

Marleen:

Gaaf zeg wat jullie al allemaal hebben gezien..... Geniet nog van alle mooie dingen die jullie tegen gaan komen. Groetjes Marleen

• 06 Oktober 2013 - 00:35

Adrienne:

Wat gaaf het yolo gevoel. Inderdaad geef er gewoon aan toe en geniet van alle mooie dingen die je daar kunt doen en beleven. Mooie foto's, ook van jullie samen! Erg leuk om jullie te volgen...

• 09 Oktober 2013 - 10:47

Thea:

Hoi samen !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nou nou wat hebben jullie in zo'n korte tijd al super veel gezien.
    Doe het maar wat rustiger aan, of zijn jullie van plan om een maandje eerder naar huis te komen ???
    Ik heb wat foto's bij je mam gezien het ziet er super mooi en gezellig uit.
    Geniet ze en de groetjes van John en Thea