Kiwi farm, Waitomo caves, Tongariro and Wellington - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu Kiwi farm, Waitomo caves, Tongariro and Wellington - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu

Kiwi farm, Waitomo caves, Tongariro and Wellington

Door: Coen

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

30 September 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Ja ja mensen we hebben hem gezien de kamikaze kip from New Zealand, oftewel de Kiwi, en wel in levende lijven. Echt een grappige vogel, hij ziet bijna niks en rent de hele tijd rond op zoek naar voedsel. Toevallig had de Kiwi ook puppy's dus die hebben we ook mogen bewonderen. In het park hadden ze ook nog andere vogels. Een witgele vogel met lange poten begon heel lelijk tegen ons te doen dat vond dieuwertje niet zo grappig. Ze rende joelend weg en dat vond ik wel grappig haha. Smiddags zijn we naar de Waitomo caves geweest. Hele mooie grotten met stalgmieten en grote stalgtieten:). Onze gids, uncle Trevor,was erg grappig. We hebben een boottocht gedaan door de grotten. Het was er erg donker maar gelukkig hadden ze daar superveel glowworms aan het plafond gehangen;). Dat was een erg mooi gezicht! Aan het eind van de dag zijn we verder naar het zuiden gereden en hebben we in Tongariro overnacht.

De volgende dag wilden we eigenlijk naar Mt. doom gaan kijken van Lord of the Rings. Helaas sneeuwde het op de bergen dus was het die dag niet mogelijk om daar te gaan wandelen. De campingbaas rade aan om naar een waterval te gaan kijken. Dus dat hebben we toen maar gedaan. Lekker 3 uur voor door de regen moeten wandelen. Smiddags zijn we naar de hoofdstad Wellington gereden. Daar heeft Aaron (een achterneef die daar woont) en een aantal vrinden ons meegenomen naar een byo dinner. Een restaurant waar je je eigen drank mee moest nemen. Dat was erg gezellig. We hebben de avond afgesloten met een potje beer pong in een studentenhuis. Toen we terugkwamen van het stappen zat er een bon van 65$ onder onze ruitenwisser. We hadden wel betaald voor het parkeren maar er mochten snachts schijnbaar geen campers staan. Wisten we eigenlijk al maar we wilden het er toch op gokken. Na een paar uurtjes slapen moesten we er al weer uit om op de Ferry te gaan naar het Zuider eiland. Daar hebben we een dagje doorgebracht in het vissersdorpje Picton. Lekker de zondag uitgebrakt en op tijd gaan slapen.

Maandag 30 september zijn we sochtends vertrokken naar Kaikoura wat bekent staat om Whale watching. Dit gaan we morgen dan ook doen. Het is een erg mooi dorpje. Je kan hier vanaf het donkergrijze kiezel strand de sneeuw in de bergtoppen zien liggen. We hebben net lekker spaghetti gegeten en gaan zo nog ff Skypen met het thuisfront.

We hebben heel erg van het mooie Noordereiland genoten en gaan dat hopelijk nu ook van het Zuidereiland doen. We willen ook nog even de Fam. Van der Heyden bedanken voor de gastvrijheid. Het was erg gezellig!! It was Sweet As!!

See ya!!

• 30 September 2013 - 10:46

Ons Mam :

hallo, Leuk weer wat te kunnen lezen. En die Kiwi, dat moet wel een grappig dier zijn.
    Een vogel met Puppy's! Dus een vogel die blaft.

groetjes, van het Thuisfront.

• 01 Oktober 2013 - 09:07

Theo,Jet,Sanne En Loes:

Hallo, we lezen wel dat jullie echt heel veel mooie dingen zien en beleven.
    en leuk om jullie verhalen te lezen, geniet er maar mooi van saampjes.

groetjes

• 02 Oktober 2013 - 09:29

Jeanne En Cor:

Zo te lezen vermaken julllie je prima samen en is er veel te zien en te doen. geniet ervan!

• 02 Oktober 2013 - 22:27

Huib En Maria:

Hoi zo te lezen vermaken jullie je prima en hebben jullie al vele mooie dingen gezien .nog heel veel plezier en we blijven jullie natuurlijk volgen.
    Groetjes Huib en Maria