Rotorua - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Coen en Dieuwertje

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

26 September 2013 | Nieuw Zeeland, Putaruru

Hallo allemaal,

Hier een kleine update van onze dag. We zijn super moe dus we houden het kort ;) Vandaag heeft Maryan (schoondochter van Tante Stien) ons meegenomen naar Rotorua en omgeving. Deze plek staat bekend om haar geisers en heet kokend water dat in de hele stad naar boven komt. Om kwart over tien zou de geiser Lady Knox in Waiotapu gaan 'erupteren' (geen idee wat dat betekent iets van uitbarsten). Jammer genoeg moest er wel een man met zeep aan te pas komen dus helemaal natuurlijk was het niet. Maar het zag er wel cool uit. Daarna zijn we doorgelopen naar Thermal Wonderland. Hier zagen we allerlei kraters holen en heet water bronnen van 100 graden. Erg mooie kleuren door alle kristallen en mineralen in het water. Het stonk alleen een beetje naar rotte eieren.

Daarna zijn we doorgereden naar een Maori dorpje met een hele mooie kerk en soort van buurtcentrum waar ze bij elkaar komen. Toen zijn we naar Hangarua Springs gereden. Hier komt helder water vanuit de grond naar boven en vormt een soort rivier. Heel mooi zeker met de Red Wood Trees eromheen. Maar dat moeten jullie maar even op de foto's bekijken. Daarna zijn we nog naar the Green Lake en Blue Lake gereden. Een groen en blauw meer dus zoals de naam het al zegt. Toen we bij Lake Tarawera aankwamen hadden we het behoorlijk koud gekregen door de wind en hebben we warme chocomel gedronken. Een zoon van Tante Stien, Henry, en zijn vrouw Joselyn woonden hier een paar minuten vandaan dus toen we erachter kwamen dat ze thuis waren zijn we nog even bij hun op bezoek geweest. Prachtig uitzicht op het meer! Erg leuk om nog meer familieleden te ontmoeten. Rond zeven uur kwamen we weer aan bij het huis van Maryan en hebben we gegeten en heeft Tante Stien nog even met haar zus Jose kunnen skypen. Hopelijk heeft ze ze over kunnen halen toch nog een keer naar Nieuw Zeeland te komen ;) Het is hier echt prachtig en elke dag zien we weer nieuwe dingen. Morgen gaan we richting Waitomo Caves en een Kiwi centrum (niet het fruit maar het dier). Zaterdag denken we de oversteek te maken naar het Zuidereiland!

Jullie horen snel weer van ons!

Groetjes!

• 27 September 2013 - 11:22

Laukje:

Lieve Dieuwertje en Coen, leuk om jullie verslagen te lezen. Het klinkt nu al als een geweldige reis! Heel veel plezier en geniet ervan! Goede reis! Liefs Laukje