Cape Reinga, Kauri Trees, Whangamata and Matamata - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu Cape Reinga, Kauri Trees, Whangamata and Matamata - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu

Cape Reinga, Kauri Trees, Whangamata and Matamata

Door: Coen en Dieuwertje

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

25 September 2013 | Nieuw Zeeland, Putaruru

Beste Vrienden,

We zitten al weer een week in Nieuw Zeeland en hebben deze keer ook foto's bij ons verslag. Deze staan op onze Facebook! Uploaden ging te traag via deze site. We zitten op dit moment bij tante Stien in Putaruru. Maar voor dat we daar aankwamen zijn we op verschillende andere locaties geweest.

We waren gebleven bij het Noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland. Daar hebben we witte stranden bezocht. Daarna hebben we ge Sandboard op Sand Dunes (Bedafse Bergen XXL). Daarna hebben we onze camper geparkeerd op een campground aan het strand. Daar hebben we lekker gegeten en vervolgens zijn we naar Cape Reinga (The end of the world) gegaan om daar de zonsondergang te zien.

De dag erop werden we gewekt door de golven van de zee en zijn we doorgereden naar de Kauri Trees. Super grote dikke bomen van 2000 jaar oud. We zijn special gestopt om de grootste dikste te zien. 60 meter hoog en 13 meter omtrek. Coen liep de boom straal voorbij, hij had hem niet gezien haha. Alsof hij nog niet groot genoeg was. Daarna zijn we doorgereden naar Auckland. Onderweg hebben we een kalkoenenblokkade en een koeienblokkade gehad. Er moesten 400 koeien van de ene wei naar de andere. Coen heeft de koeien mee begeleid naar de andere wei. Ja Rob Wagemakers en Maikel van Zutphen daar sta de van te kieken he!

Gisteren hebben heel veel regen en wind gehad. Maikel (Zoon van tante Stien) had een heel mooi vakantiehuis in Whangamata. Daar hebben we tijdens de storm onderdak gekregen. Daar hebben we lekker een dagje uitgerust.

Vandaag hebben we in Matamata de set van de Lord of Rings bezocht. Was erg grappig om allemaal te zien. Onder begeleiding van een Hobbit look a like hebben we de Shire bezocht.

We gaan nu nog ff met Tante Stien, Maryan en Pieter buurten.
Morgen gaan we naar Rotorua.

Daaaaagg

• 25 September 2013 - 16:59

Thea:

Hoi Dieuwertje en Coen.

Inderdaad de eerste week zit er al op, ff wennen het rijden daar, maar dat went snel gewoon achter de kudde aan, als je ze jouw kant uit ziet komen is het behoorlijk mis.
    Zo ver van huis familie bezoeken is wel bijzonder, ook voor hun denk ik.
    Geniet er lekker van, ik zal mij toch op fb aan moeten melden om jullie foto's te zien of bij jullie thuis even kijken kan ook natuurlijk.

Groetjes ook van John Thea