En we zijn los... - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu En we zijn los... - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Dieuwertje Dijk - WaarBenJij.nu

En we zijn los...

Door: Coen en Dieuwertje

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

21 September 2013 | Nieuw Zeeland, Paihia

Nadat we zijn weggevlogen in Amsterdam zijn we na 6 uur gelukkig ook weer geland, in Dubai. Daar hebben we overnacht in een hotel vlakbij de airport. Alleen de paspoort controle duurde ff want ze hadden daar alle tijd. Het vliegveld zag er wel mooi uit. Na de overnachting zijn we in 13 uur verder gevlogen naar Melbourne. Daar hebben we een uurtje moeten wachten waarna we doorvlogen naar Auckland. Uiteindelijk kwamen we dus twee dagen later aan op onze bestemming.

Gelukkig lagen onze tassen daar op ons te wachten, en konden we door met de bus naar ons hostel. We wilden even relaxen en daarna meteen de stad in maar dat was helaas niet gelukt. Na drie uur werden we pas wakker, dus savonds nog maar even eten in een pub en naar bed.

De volgende dag konden we onze camper op gaan halen. We waren nog geen 10 min onderweg en kwamen er al achter dat we een navigatie systeem moesten kopen. Dit heeft ons nu al een hoop stress bespaard. Coen vond het trouwens niet nodig om een verzekering af te sluiten voor de camper (neu er gebeurt toch niks) maar reed meteen op de eerste rotonde al de rechtse baan op, dus tegen het verkeer in. Voor de winkel waar we de navigatie gingen kopen kon hij de rem ineens niet meer vinden en reed bij het parkeren bijna tegen een andere auto. Maar goed dus dat we toch die verzekering hebben gepakt.... Verder is het erg mooi rijden hier op de racebanen tussen de mooie landschappen. Het rijden gaat nu al steeds beter dus moeders maak je geen zorgen;).

We zijn meteen 200 km naar het noorden gereden naar de stad Whangarei. Daar hebben overnacht op een camping. Zaterdagochtend zijn we naar de Whangarei Falls wezen kijken. Een hartstikke mooie waterval en na een tocht van 1,5 uur hadden we ook meteen een van de hoogste bomen van Nieuw Zeeland gezien in Kauru. (Coen zegt facking hoog we weten niet precies hoeveel ;)). Daarna doorgereden naar Bay of Islands. Echt super mooi! 150 eilandjes en een paar kun je vanaf de kust zien. Ook een boottochtje gemaakt naar een van die eilanden.
Daarna zagen we midden op straat hoe verse vis recht uit de zee werd geveild en gefileerd, we konden het dus niet laten om lekker te gaan uit eten en te genieten van the Catch of the Day.

Morgen rijden we via Ninety Mile Beach naar Cape Reinga, het noordelijkse puntje van Nieuw Zeeland waar twee zeeën bij elkaar komen. Als het goed is gaat het hard waaien dat betekent dat we de lijn tussen de zeeën goed kunnen zien. Nou we drinken nog even onze Corona op en gaan dan slapen in onze camper op de camping aan het strand. Foto's komen snel!

Veel liefs en veel plezier bij Zo. iedereen!

Coen en Dieuwertje

• 21 September 2013 - 10:13

Hannie Van Oirschot:

Hoi Dieuwertje en Coen

Zo te horen hebben jullie het goed naar je zin.
    En mooi ook zeker,
    Nog heel veel plezier en geniet ervan samen!!
    Ik hoor het verder wel.

Gr. Hannie

• 21 September 2013 - 12:07

Theo, Jet, Sanne & Loes:

Wat super leuk om al wat nieuws van jullie te horen. Fijn dat het rijden weer goed gaat en let maar goed op;) Geniet er lekker van en we drinken een borrel op jullie bij Zo!

• 21 September 2013 - 13:09

Shanna:

Oh jullie hebben al zo veel leuke dingen gedaan zeg! Goed om te horen dat alles goed gaat daar ;) geniet ervan en tot het volgende berichtje :)

• 21 September 2013 - 13:16

Huib En Maria:

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. maar ja een camper rijden is altijd even wennen, wij weten er alles van. Gelukkig zit het dak er nog op. Veel plezier en wij blijven jullie volgen .
    Groetjes Maria en Huib

• 22 September 2013 - 09:38

Tante Mieke:

Fijn dat jullie reis goed verlopen is. Geniet van jullie reis.
    Ben weer benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    groetjes Roel en Mieke

• 22 September 2013 - 14:43

Kim:

Benieuwd naar de foto's!! :D

• 22 September 2013 - 17:55

Richard En Tanja:

Hoi reizigers.

Een goed begin is het halve werk. Dat gaat dus helemaal goed komen met jullie. Geniet er van en we horen weer graag van jullie.

• 22 September 2013 - 22:33

Mathij En Angelique:

Hoi Coen en Dieuwertje,
    Leuk om te horen hoe het met jullie gaat en fijn voor jou Diewertje om zo'n relaxte man naast je te hebben!! Het is natuurlijk ook even wennen om met een camper buiten het bekende wegennet van Mariahout te reizen. Maar zo te lezen is het al weer helemaal goed gekomen. Veel plezier en we houden jullie in de gaten!!( En wij gaan morgen uiteraard weer gewoon hard aan het werk, boodschappen doen, wasjes draaien etc. Dus geniet van deze 4 maanden!!)
    Groetjes van Mathij,Angelique, Jens, Isa en Juul.